ICT in Education

Course ID
0ΕΠ04
Επίπεδο
Undergraduate
Είδος
Optional (free)
Εξάμηνο
Free
Περίοδος
Spring Semeter
ECTS
Ώρες Θεωρίας
2
Ώρες Εργαστηρίου
2

Description

Novel technologies used to apply active pedagogical methods of teaching. Design and construction of web sites to support asynchronous and synchronous education. Creation of video-lectures, assessment and self-assessment forms. Application of software suites for scientific simulations, virtual laboratories and teaching presentations.

Course objectives

  • Students will gain knowledge that will involve the use and exploitation of ICT in the teaching and learning process
  • Τhey will be able to understand the theoretical and methodological issues arising from the use of ICT
  • Τhey will be able to adopt and evaluate ICT in the most appropriate way during the teaching process

Textbooks/Bibliography

  • Διδακτική και Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων STEM και ΤΠΕ, Ψυχάρης Σαράντος, Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., 1η/2017, 68374254
  • Νέες τεχνολογίες και επιστήμες της αγωγής, Ευγένιος Π. Αυγερινός, Γιώργος Κόκκινος, Γεώργιος Παπαντωνάκης, Αλιβίζος Σοφός (επιμέλεια), ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε., 1η έκδ./2007, ΑΘΗΝΑ, 24195
  • “Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση”, Κοτοπούλης Β.Θωμάς, ΓΡΗΓΟΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ κ’ ΣΙΑ, 1η/2013, 41957094
  • ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΜΠΙΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΜΑΡΚΟΥ Ι. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ, 1η/2012, 22768232

Assessment method

Written examinations at the end of the semester during examination period

Course material

Slides in each course-interaction with students

Skip to content