Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα

Κωδικός
0ΕΜ10
Επίπεδο
Προπτυχιακό
Είδος
Επιλογής (ελεύθερο)
Εξάμηνο
Ελεύθερο
Περίοδος
ΧΕ
ECTS
2
Ώρες Θεωρίας
3
Ώρες Εργαστηρίου
2

Περιγραφή

Το μάθημα, εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν σε:

  • επιχειρηματικότητα και επιχείρηση
  • ανάλυση κοινωνικών αναγκών και τάσεων
  • διερεύνηση επιχειρηματικών ευκαιριών: η ανάγκη, το πρόβλημα, η λύση, η δημιουργία αξίας
  • μέθοδοι δημιουργικής σκέψης
  • ο ρόλος της καινοτομίας στην δημιουργία του επιχειρηματικού εγχειρήματος
  • άυλη βιομηχανική περιουσία
  • συλλογή πόρων
  • ανάπτυξη επιχειρηματικών ιδεών,
  • ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργασιών
  • επιχειρηματικά μοντέλα.

Οι φοιτητές μαθαίνουν βιωματικά εφαρμόζοντας τη μέθοδο στη διαδικασία από την αναζήτηση και σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας, στην αξιολόγηση, την αλλαγή της και την παρουσίασή της σε υποψήφιους συνεργάτες ή/και επενδυτές.

Στη διάρκεια του μαθήματος, εκτός από τις διαλέξεις:

  • αξιοποιούνται μελέτες περιπτώσεων οι οποίες αποτελούν αντικείμενο παρουσίασης και συζήτησης στη διάρκεια των διαλέξεων
  • οι φοιτητές επισκέπτονται επιχειρήσεις συναφείς με τα αντικείμενα σπουδών τους και τα ενδιαφέροντά τους,
  • πραγματοποιούνται διαλέξεις από επιχειρηματίες,
  • οργανώνονται συναντήσεις με μέντορες που προέρχονται από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα

Oι φοιτητές αναπτύσσουν σε ομάδες με 4-7 μέλη επιχειρηματικά σχέδια, με τη συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη της ομάδας υποστήριξης ή μελών της επιχειρηματικής κοινότητας.

Οι διαλέξεις και οι άλλες δραστηριότητες του μαθήματος υποστηρίζονται από εργαστηριακά μαθήματα, μέσα από τα οποία δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ομάδα να συζητήσει την εργασία της και να αναζητήσεις λύσεις σε τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει ή εξειδικευμένες γνώσεις για συγκεκριμένες πτυχές της εργασίας της.

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την σύγχρονη κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα του επιχειρείν και να αναπτύξουν αντίστοιχες ικανότητες δημιουργικότητας, επικοινωνίας και ηγεσίας. Αποτελεί τη βάση για να δομήσουν την ικανότητα  να εντοπίζουν επιχειρηματικές ευκαιρίες στην καθημερινή ζωή, να εστιάζουν στις κοινωνικές ανάγκες και να δημιουργούν αξία με βάση τις γνώσεις τους και τη δημιουργική και κριτική ικανότητά τους.

Δίνεται έμφαση περισσότερο στις δυναμικές έννοιες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, της ανάλυσης και προβληματικών καταστάσεων και τη σύνθεση λύσεων,  της επιχειρηματικότητας, παρά στη στενή διαχείριση επιχειρήσεων. Κρίσιμο στοιχείο αυτής της προσέγγισης είναι η κατανόηση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας ως συλλογικές, αλληλεπιδραστικές, κοινωνικο-οικονομικές διαδικασίες. Ξεκινώντας από την ανάλυση της σύγχρονης πραγματικότητας αναπτύσσεται η ικανότητα διερεύνησης και σύνθεσης ριζοσπαστικών, ρεαλιστικών λύσεων σε σύγχρονα προβλήματα.

Συγγράμματα - Βιβλιογραφία

  • Επιχειρηματικότητα, Έκδοση 2020 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94645251 Συγγραφείς: Neck Heidi, Neck Christopher, Murray Emma
  • Επιχειρηματικότητα και μικρές Επιχειρήσεις Έκδοση 2η, 2017 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59397350 Συγγραφείς: David Deakins, Mark Freel
  • Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Υποδειγμάτων, Έκδοση 2017 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68373077 Συγγραφείς: Osterwalder Alexander, Pigneur Yves

Τρόπος Εξέτασης

Γραπτή Εργασία και Δημόσια Παρουσίαση ολοκληρωμένης επιχειρηματικής ιδέας.

Η αξιολόγηση των φοιτητών στηρίζεται κατά μείζονα βαθμό στην ομαδική εργασία που εκπονούν οι φοιτητές, ενώ ο τελικός βαθμός λαμβάνει υπ’ όψη:

  • το γραπτό κείμενο της εργασίας
  • την παρουσίαση της εργασίας στο τέλος του εξαμήνου
  • την συμμετοχή στα εργαστηριακά μαθήματα
  • την συμμετοχή στις δραστηριότητες των μαθημάτων (διαλέξεις, επισκέψεις κ.λπ.)

Αξιολογείται η εστίαση, η ανάλυση του προβλήματος, η σύνθεση της λύσης, η συνεργασία και ο καταμερισμός έργου στην ομάδα, η αρτιότητα της παρουσίασης και η τεκμηρίωση των επιχειρημάτων

Μετάβαση στο περιεχόμενο