Στο μάθημα αναλύονται βασικοί όροι, θέματα και προϋποθέσεις της Παιδαγωγικής. Γίνεται αναγωγή σε σημαντικούς παιδαγωγούς και στις θεωρήσεις τους περί της συγκεκριμένη επιστήμης. Περιγράφονται η αναγκαιότητα, ο σκοπός και οι φορείς της αγωγής, ο θεσμός του σχολείου, στο πλαίσιο του οποίου πραγματώνεται η αγωγή και οι σχετιζόμενοι όροι. Αναφέρονται οι σχέσεις οικογένειας και σχολείου, μέσω ιστορικής επισκόπησης, η κριτική παιδαγωγική και τα νέα επιστημονικά ρεύματα που άπτονται του συγκεκριμένου πεδίου. Γίνεται μνεία της σχέσης της Παιδαγωγικής με τις άλλες επιστήμες και αναδεικνύονται τα σύγχρονα προβλήματα της εν λόγω επιστήμης καθώς και αναφορά στην εξέλιξη των επιστημών της αγωγής στο διεθνή χώρο -και στην Ελλάδα. Επιστημονικά εργαλεία και ερευνητικές προοπτικές. Παραδείγματα ερευνών, ποικίλοι παράγοντες που καθορίζουν την έρευνα, αναφορά σε σχετικά κείμενα, αναφορά σε πολύ-επιστημονικό χαρακτήρα του συγκεκριμένου επιστημονικού αντικειμένου, τα παιδαγωγικά ιδεώδη, τις τυπολογίες των εκπαιδευτικών. Επισκόπηση των παιδαγωγικών ρευμάτων και της σταδιακής τους εξέλιξης από τις αρχές του 20ού αιώνα έως τις μέρες μας (κίνημα Νέας Αγωγής, Dewey, Montessori, Freinet, Neil, Σχολή Φρανκφούρτης, Φοιτητικό κίνημα). Εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης στην Ελλάδα και τα ζητήματα που απασχόλησαν τους Έλληνες παιδαγωγούς (Γληνός, Δελμούζος, Τριανταφυλλίδης, εκπαιδευτικά προγράμματα, κριτική παιδαγωγική, διαπολιτισμική εκπαίδευση).
Στο τέλος του εξαμήνου αξιολόγηση με γραπτή εξέταση κατά την εξεταστική περίοδο