Διάκριση φοιτητριών του Τμήματος στο διαγωνισμό EESTech Challenge 2023

Η ομάδα LABits από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κατέλαβε την 3η θέση στον πανευρωπαϊκό τεχνολογικό φοιτητικό διαγωνισμό EESTech Challenge 2023, με θέμα Mobile App Development: Gamification, που πραγματοποιήθηκε στις 12-15 Ιουλίου στην Αθήνα.

Η ομάδα LABits, αποτελούμενη από τις Χριστιάνα Ρέντα, Γεωργία Κωνστάντιου και Κατερίνα Αντωνίου, φοιτήτριες του τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, έχοντας κατακτήσει την 1η θέση στον τοπικό γύρο της EESTech Challenge στην Αθήνα, έλαβε το εισιτήριο για τον πανευρωπαϊκό γύρο. Εκεί διαγωνίσθηκε με άλλες ομάδες φοιτητών, οι οποίες προκρίθηκαν ως πρώτες στους τοπικούς γύρους των πόλεων τους.

Ο πρώτος γύρος διεξήχθη στην Πρυτανεία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στις 7-8 Απριλίου. Ο διαγωνισμός ξεκινούσε στις 20:00 την Παρασκευή 7/4 δίνοντας στους συμμετέχοντες 12 ώρες μέχρι να σκεφτούν και να υλοποιήσουν μια εφαρμογή σχετική με έναν από τους παρακάτω θεματικους άξονες:

  • Food Distribution
  • Distant Learning
  • Mental Health

Οι 7 ομάδες του διαγωνισμού καλούνταν να αντιμετωπίσουν την εξουθενωτική βραδινή υλοποίηση της εφαρμογής τους και ύστερα στις 9:00 (8/4) να παρουσιάσουν ένα demo της υλοποίησής της.

Η ομάδα LABits παρουσίασε την εφαρμογή TreasuredMinds που ακολουθεί και υποστηρίζει την διαδρομή του χρήστη (σε ρόλο πειρατή) μέσα στις φουρτουνιασμενες εβδομάδες του, αντιμετωπίζοντας το προσωπικό του πρόβλημα ψυχικής υγείας. Πρακτικα η εφαρμογή αποτελεί έναν “οδηγό επιβίωσης” που βοηθά τον χρήστη να ολοκληρώνει τις καθημερινές του προκλήσεις και υποχρεώσεις δίνοντας του τις απαραίτητες επιβραβεύσεις ως κίνητρο για να συνεχίσει το ταξίδι του. Οι επιβραβεύσεις αυτές έρχονται με την μορφή badges και προτεινόμενων tasks σχετικά με τα χόμπι του εκάστοτε χρήστη.

Ο πανευρωπαϊκός γύρος έλαβε χώρα στο Ευγενίδειο ίδρυμα και συμμετείχαν 8 ομάδες φοιτητών από 3 χώρες. Αυτή τη φορά η πρόκληση ήταν κοινή για όλες τις ομάδες και αφορούσε την εύρεση λύσεων για το επίκαιρο πρόβλημα του Food Waste, στο επίπεδο της παραγωγής ή της κατανάλωσης. Μετά το πέρας της διαγωνιστικής διαδικασίας, που ξεκίνησε την Πέμπτη 13/7 στις 11:00 και τελείωσε την Παρασκευή 14/7 στις 16:00, οι ομάδες παρουσιάσανε τις καινοτόμες ιδέες τους.

Για την επίλυση του προβλήματος, οι LABits αναπτύξανε την Gaia, μια εφαρμογή που στοχεύει στην επιβράβευση των εστιατορίων που υιοθετούν συγκεκριμένες συμπεριφορές, όπως η δωρεά τροφίμων σε ιδρύματα, η επαναπώλησή τους σε προσιτές τιμές και η προώθηση ληγμένων τροφίμων σε εταιρείες παραγωγής βιοαερίου. Οι ανταμοιβές περιλαμβάνουν badges, υψηλές θέσεις στο leaderboard αλλά και εκπτώσεις στην ενέργεια που καταναλώνει το εστιατόριο, εφόσον αυτή προέρχεται από βιοαέριο. Επιπλέον, η αρχαιοελληνική θεματική της εφαρμογής, δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να χαράξει την πορεία του προς τον Όλυμπο, καθώς το εστιατόριό του μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο