Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων

Κωδικός
0ΕΜ11
Επίπεδο
Προπτυχιακό
Είδος
Επιλογής (ελεύθερο)
Εξάμηνο
Ελεύθερο
Περίοδος
EE
ECTS
2
Ώρες Θεωρίας
3
Ώρες Εργαστηρίου
2

Περιγραφή

Το μάθημα εστιάζει στις παρακάτω ενότητες:

  • Επιχειρηματικό σχέδιο: τι είναι και γιατί το χρειάζομαι
  • Η συγκεκριμενοποίηση και παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας
  • Τεχνολογία, Τεχνογνωσία
  • Ανάλυση και έρευνα αγοράς – Σχεδιασμός Marketing, Διανομή – Πωλήσεις – Τιμολόγηση και πίστωση, Διαχείριση Επωνυμίας (brand names, trademarks)
  • Επιχειρηματικά μοντέλα
  • Η τέχνη της διαπραγμάτευσης.
  • Λήψη αποφάσεων
  • Χρηματοδότηση και Οικονομική διαχείριση: χρηματοδότηση, κεφάλαιο κίνησης, αυξήσεις κεφαλαίου, παραχώρηση μετοχικού μεριδίου, παρακολούθηση επιδόσεων, Αξιολόγηση και προγραμματισμός επενδύσεων – προϋπολογισμός, Χρηματοδότηση για την εκκίνηση νέων επιχειρήσεων
  • Τύποι επιχειρήσεων, στοιχειώδης εταιρική νομοθεσία
  • Πιθανές παγίδες και υλοποίηση: τι κάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο επιτυχημένο
  • Διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού
  • Επιχειρηματικές συνεργασίες

 

Οι διαλέξεις συνδυάζονται με αντίστοιχα εργαστήρια.

Στα εργαστήρια οι φοιτητές/τριες σχηματίζουν ομάδες για την ανάπτυξη και παρουσίαση επιχειρηματικών σχεδίων με τη συμβουλευτική καθοδήγηση του διδάσκοντος, εργαστηριακών καθοδηγητών (coaches) και μεντόρων, μελών της επιχειρηματικής κοινότητας. Οι ομάδες συζητούν και σχεδιάζουν τα εγχειρήματά τους, αναπτύσσουν λύσεις, έρευνες πεδίου και μελέτες.

Οι φοιτητές μαθαίνουν βιωματικά εφαρμόζοντας τη μέθοδο στη διαδικασία από την αναζήτηση και σύληψη της επιχειρηματικής ιδέας, στην αξιολόγηση, την αλλαγή της και την παρουσίασή της σε υποψήφιους συνεργάτες ή/και επενδυτές.

Οι ομάδες συζητούν μελέτες περίπτωσης, επισκέπτονται επιχειρήσεις, συζητούν με προσκεκλημένους ομιλητές – επιχειρηματίες και στελέχη.

Μαθησιακοί Στόχοι

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και ικανότητες για την αποτελεσματική σύνθεση και αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου, για την πραγματοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας.

Σκοπός είναι να μπορέσουν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν τη γνώση που θα αποκομίσουν από το πρώτο μάθημα (Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα ή συναφής τίτλος) και να τη συμπληρώσουν εστιάζοντας σε συγκεκριμένα πεδία – όπως το μάρκετινγκ, ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός κοκ –  ώστε να είναι σε θέση, να εκπονήσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο και να το παρουσιάσουν σε ενδιαφερόμενους.

Συγγράμματα - Βιβλιογραφία

  • Επιχειρηματικότητα με Αρχές Έκδοση 1η ελληνική/2021 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102124093 Συγγραφείς: Bill Aulet
  • Δημιουργία Νεοφυών Επιχειρήσεων Έκδοση 1η Ελληνική-9η Αμερικανική Έκδοση/2015 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41955510 Συγγραφείς: Spinelli Stephen, Adams Rob, Παπαδάκης Βασίλειος
  • LEAN STARTUP, Έκδοση 2013 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 42030444 Συγγραφείς: ERIC RIES

Τρόπος Εξέτασης

Γραπτή Εργασία και Δημόσια Παρουσίαση ολοκληρωμένης επιχειρηματικής ιδέας.

Η αξιολόγηση των φοιτητών στηρίζεται κατά μείζονα βαθμό στην ομαδική εργασία που εκπονούν οι φοιτητές, ενώ ο τελικός βαθμός λαμβάνει υπ’ όψη:

  • το γραπτό κείμενο της εργασίας
  • την παρουσίαση της εργασίας στο τέλος του εξαμήνου
  • την συμμετοχή στα εργαστηριακά μαθήματα
  • την συμμετοχή στις δραστηριότητες των μαθημάτων (διαλέξεις, επισκέψεις κ.λπ.)

Αξιολογείται η εστίαση, η ανάλυση του προβλήματος, η σύνθεση της λύσης, η συνεργασία και ο καταμερισμός έργου στην ομάδα, η αρτιότητα της παρουσίασης και η τεκμηρίωση των επιχειρημάτων

Μετάβαση στο περιεχόμενο