Διδακτική της Πληροφορικής

Κωδικός
0ΕΠ03
Επίπεδο
Προπτυχιακό
Είδος
Επιλογής (ελεύθερο)
Εξάμηνο
Ελεύθερο
Περίοδος
EE
ECTS
2
Ώρες Θεωρίας
2
Ώρες Εργαστηρίου

Περιγραφή

Διδακτική, Διδασκαλία. Διδακτική της Πληροφορικής, βασικές έννοιες, Θεωρία Εποικοδομισμού. Κύκλος της μάθησης. Διδακτικός μετασχηματισμός. Εννοιολογική αλλαγή. Διδακτικό τρίγωνο. Νοητικά μοντέλα. Γνωστική σύγκρουση. Διδακτικές μέθοδοι. Επιστημολογικές τάσεις. Οργάνωση μαθήματος. Προσδοκώμενα αποτελέσματα. Εκπαιδευτικές τεχνικές. Σχεδιασμός της διδασκαλίας. Τρόποι ένταξης της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Διδασκαλία της Πληροφορικής ως γνωστικό αντικείμενο στην Ελλάδα. Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση. Αναλυτικά προγράμματα. Τι διδάσκεται σε κάθε τάξη, Ε.Π.Π.Σ., εκπαιδευτικό υλικό, σχολικά εργαστήρια. Εκπαιδευτικό λογισμικό.

Μαθησιακοί Στόχοι

 

-να αποκτήσουν οι διδασκόμενες/οι φοιτήτριες/ητές γνώσεις που αφορούν τη διδασκαλία της Πληροφορικής (και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών) στην Ελλάδα του σήμερα

-να αποκτήσουν ικανότητες σχεδίασης και αξιολόγησης σχεδίων μαθημάτων και διδακτικών σεναρίων

-να γνωρίσουν τις σχετιζόμενες και βασικές έννοιες που αφορούν τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη Διδασκαλία, τις Σχολές Διδακτικής και τις επιστημολογικές τάσεις

-να μπορούν να επιλέγουν ποιο είδος διδασκαλίας, ποιο μοντέλο διδασκαλίας ή ποια στρατηγική διδασκαλίας είναι η καταλληλότερη για το εν λόγω διδασκόμενο αντικείμενο

-να γνωρίζουν τα βιβλία που διδάσκονται και τα λογισμικά που χρησιμοποιούνται (στα σχολεία) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης για την Πληροφορική στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

-να αναπτύσσουν επιστημονική συνείδηση και ετοιμότητα και να εκοικειωθούν με το εργασιακό περιβάλλον και τις απαιτήσεις ενός επαγγελματικού χώρου, που θα τους επιτρέψει να αποκτήσουν ρεαλιστικές απόψεις σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις και την αγορά εργασίας, όπως διαμορφώνονται στο ελληνικό και ευρωπαϊκό γίγνεσθαι

-να δύνανται να συσχετίζουν τις θεωρητικές γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους με τις επί του πρακτέου συνθήκες

-να αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητα όσον αφορά την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση των παιδαγωγικών και διδακτικών τους επιλογών μέσω αναστοχαστικών διεργασιών

Συγγράμματα - Βιβλιογραφία

  • Καλοβρέκτης, Κ., Ψυχάρης, Σ., Κοντού, Π. & Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2020). Οι ΤΠΕ στις Επιστήμες της Αγωγής. Σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. 77115856
  • Κόμης, Β. (2006). Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής. Αθήνα: Κλειδάριθμος. 13678
  • Γρηγοριάδου, Μ., Γόγολου, Α., Γουλή, Ε., Γλέζου, Κ., Τσαγκάνου, Γ., Κανίδης, Ε., Δουκάκης, Δ., Φράγκου, Σ., Βεργίνης, Η. (2009). Διδακτικές προσεγγίσεις και εργαλεία για τη διδασκαλία της πληροφορικής. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. 2606
  • Ψυχάρης, Σ. & Καλοβρέκτης, Κ. (2017). Διδακτική & Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων STEM και ΤΠΕ. Αθήνα: Τζιόλας. 68374254

Τρόπος Εξέτασης

Στο τέλος του εξαμήνου αξιολόγηση με γραπτή εξέταση κατά την εξεταστική περίοδο

Μετάβαση στο περιεχόμενο